Just nu
på linjen

5

Vanliga frågor

Vad har ni för öppettider?

Linjen är öppen dygnet runt.

Är jag anonym?

Ja, du är alltid anonym. När du lagt på luren försvinner alla samtal.

Hur länge får man prata innan det bryts?

Vi har en säkerthetsspärr på maximialt 120 min/samtal.

Hur många kan ringa in samtidigt?

120 personer kan samtidigt ringa in i grupprummen. Det är max 8 personer i varje rum.

Kan jag hitta någon som jag tappade kontakten med?

Om du vill, kom gärna överens om att ni kan höras vid en ny tidpunkt, eller kanske byta mejladresser som första steg till en vidarekontakt utanför Baraprata.

Hur fungerar gruppsamtal i Grupprummen?

Max 8 personer kan samtala i varje rum. Våra chatt-telefonister tittar in med jämna mellarum för att hälsa och att stämningen håller god ton.
Om någon i grupprummet beter sig illa blir man bortkopplad.
Upprepas beteendet blir man avstängd från tjänsten.

Hur navigerar jag med telefonknapparna?

Tryck 0 för att lämna ett rum eller komma tillbaks till huvudmenyn.
Tryck 4 för att sänka volymen.
Tryck 6 för att höja volymen.
Tryck 7 för att snabbspola framåt.
Tryck 8 för att backa.
Tryck 9 för att lämna en notis om att störningar pågår i rummet.

Vad gör jag när jag väntar på nya gäster?

Du kan alltid vänta och lyssna på information om Baraprata, andra välbesökta telechattar, musik tills någon kommer in, välja ett annat rum, eller trycka nollan för att komma till huvudmenyn. I menyn och enkelt välja att besöka ett annat rum. Så fort en ny gäst kommer in, kopplas du tillbaka till rummet du ringde in till.

Kan man anmäla någon som är otrevlig på linjen?

Det finns två sätt för dig att ta kontakt med oss:

  1. Om du tycker någon beter sig illa i Grupprummen, kan du trycka 9 för att skicka en notis till vår kundtjänst.

  2. Du kan också använda kontaktformuläret och skicka oss ett mail. Kom ihåg att skriva vilket rum det gäller och vad som hänt.

Varför kommer jag inte fram på numret?

Det kan vara tekniskt fel på mottagningen eller hos din teleoperatör som kopplar upp ditt samtal mot oss. Du kan enkelt kolla Driftinformation hos respektive teleoperatör via Telia, Tele2 (mobil), Tele2 (fastnät), Telenor, Tre (3).

Har du en känslig smartphone som gör ofrivilliga knappval åt dig, pröva att ringa från en annan telefon, eller att titta på din smartphone samtidigt som du knappar in ditt val.

Har vi teknikproblem på Baraprata kommer du att få information via hemsidan eller mail. Tutar det upptaget kan det vara fullt på linjen. Försök om en stund igen.

Finns det risk för bedrägerier?

Denna risk finns alltid men är lätt att undvika. Tänk på att vara försiktig med att dela ut ditt efternamn, adress, mobilnummer. Framförallt inte kort– och bankinformation. Skicka inte pengar till någon du kanske fattar tycke för men inte känner.

Skickar ni ut reklam?

Vi spammar dig inte med reklam. Men det kan hända att du får erbjudande och information om tjänstens funktionalitet av oss via sms. Du kan alltid och enkelt avsäga dig vidare sms från oss.

Denna webbsida använder cookies för att förbättra din användarupplevelse.

Stäng